Орієнтовне планування уроків ЗЛ



уроків зарубіжної літератури на 2017/2018 н. р.
5 клас
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;

резервний час – 6 годин.
№п/п
Дата
Зміст навчального матеріалу
1
Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті.
2
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.
(ТЛ). Фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня.
3
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Казки про тварин. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їхні характерні ознаки. Чарівні, соціально-побутові казки.
4
Індійська народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості. Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки. (ТЛ) Алегорія.
5
Японські народні казки. «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро. Національний колорит японських казок.
6
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.
7
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.
8
 Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.
9
Брати Я. і В. Ґрімм. Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках.
10
«Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів.
11
Позакласне читання №1. Перро Ш. Казки («Синя борода», «Кіт у чоботях», «Чарівниці», «Химерні бажання»)
12
Олександр Сергійович Пушкін (17991837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. (Вступ напам’ять).
(ТЛ) Початкові поняття про оригінал і переклад.
13-14
«Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів. Автор. (ТЛ) Початкове поняття про автора.
15
Ганс Крістіан Андерсен (18051875). «Снігова королева».
16 – 17
Змалювання протистояння щирих людських стосунків фантастичному світу зла в казці «Снігова королева». (ТЛ) Антитеза.
18
Розвиток мовлення №1(усно). Усний переказ казки Г.К.Андерсена «Снігова королева» від імені однієї з дійових осіб.
19
Оскар Уайльд (18541900). «Хлопчик-Зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика.
20
Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.
21
Еволюція образу головного героя.
22
Контрольна робота№1. Різнорівневі завдання  з теми «Вступ», «Казки народів світу».
23
Джон Кітс (17951821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).
(ТЛ) Початкове поняття про вірш.
24
Йоганн Вольфганг Ґете (17491832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. (Вірш напам’ять).
25
Генріх Гейне (17971856). «Задзвени із глибини…». Утілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором (пісня). (Вірш напам’ять).(ТЛ) Епітет, метафора.
26
Розвиток мовлення №2 (пис.) Твір-опис за картиною А.Пластова «Перший сніг».
27
Виразне читання напам’ять віршів В. Ґете. «Нічна пісня подорожнього», Г. Гейне. «Задзвени із глибини…»
28
Ернест Сетон-Томпсон (18601946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи. (ТЛ) Пейзаж.
29
Утвердження любові до всього живого. (ТЛ) Тема, ідея.
30
Зображення художніх образів, їхнє розкриття в подіях твору.
31
Контрольна робота №2. Різнорівневі завдання з теми «Природа і людина».
32
Позакласне читання №2. Бюрґер Г. і Распе Р. Е. «Дивовижні пригоди, подорожі й бойові подвиги барона Мюнхгаузена»
Завершення І семестру
33
Марк Твен (18351910). «Пригоди Тома Сойєра».
34
Світ дорослих і світ дітей у повісті.
(ТЛ) Початкові поняття про сюжет.
35
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. (ТЛ) Портрет.
36
Ставлення автора до своїх героїв.
37
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).
38
Елеанор Портер (18681920). «Полліанна».
39
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.
40
Полліанна та її друзі.
41
Художні засоби розкриття образу Полліанни.
42
Ідея радості життя й відкриття світу у творі.
43
Розвиток мовлення (усно) №3. Складання порівняльної характеристики героїв (Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Полліанна).
44
Контрольна робота №3. Твір-роздум за темою.
45
Льюїс Керролл (18321898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книжки, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. (ТЛ) Початкові поняття про фантастику.
46-
47
Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.
48
Персонажі, які оточують героїню
49
Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами).  
(ТЛ) Поглиблення понять про казку (літературну), повість.
50
Марина Іванівна Цвєтаєва (18921941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).
51
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.
52
Позакласне читання №3. Буличов К. Цикл «Аліса» (1-2 твори за вибором), «Навколо світу за три години»
53
Контрольна робота №4. Різнорівневі завдання  з теми «Сила творчої уяви».
54
Роальд Дал (19161990). «Чарлі і шоколадна фабрика».
(ТЛ) Персонаж і герой літературного твору.
55 – 57
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.
58
Доброта і щирість головного героя.
59
Розвиток мовлення №4 (пис.). Твір-фантазія «Про що мої мрії»
60
Туве Янсон (19142001). «Зима-чарівниця». Чарівність художнього світу твору.
61
Його персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
62
Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору.
63
Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії.
64
Реальне і фантастичне у творі.
65
Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості.
66
Контрольна робота №5. Різнорівневі завдання з теми «Сучасна література. У колі добрих героїв».
67
Позакласне читання №4. Cтарк У. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?»
7. Підсумки (2 години)
68
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
69
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
70
Література на літо.

  • О. С. Пушкін. Вступ по поеми «Руслан і Людмила».
  • Й. В. Ґете. «Нічна пісня подорожнього».
  • Г. Гейне. «Задзвени із глибини…».




уроків зарубіжної літератури на 2017/2018 н. р.
6 клас
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;

резервний час – 6 годин.
№п/п
Дата
Зміст навчального матеріалу
1. Вступ (2 години)
1
Література як вид мистецтва. Художній образ.
(ТЛ) Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ.
2
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів.
 (ТЛ) Початкове поняття про міф.
3
Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. Грецькі міфи. Міф про Прометея. (ТЛ) Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ).
4
Міфи про Геракла (12 міфи).
5
Дедал і Ікар. Нарцис.
6
Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка.
7
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи.
8
Єгипетські міфи. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет. (ТЛ) Мотив.
9
Позакласне читання №1. Харріс Дж. Ч. «Казки дядечка Рімуса»
10
Розвиток мовлення (усно). Твір з елементами опису «Мій улюблений міфологічний герой».
11
Контрольна робота №1. Різнорівневі завдання з тем «Вступ», «Міфи народів світу»
3. Мудрість байки (3 години)
12
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. Езоп «Лисиця і виноград», «Крук і Лисиця». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. (ТЛ) Байка.
13
Езоп. «Вовк і Ягня», «Мурашки й Цикада». Мораль байок Езопа. (ТЛ) Езопова мова.
14-
15
Іван Андрійович Крилов (17691844). «Квартет», «Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня» (12 за вибором учителя). Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів. (Байка напам’ять).  
(ТЛ) Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ).
16
Жуль Верн (18281905). «Пятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна. (ТЛ) Поглиблення понять про роман (пригодницький роман)
17
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність.
18
Дік Сенд і його друзі.
19
Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі.
20
Описи природи.
21
Позакласне читання №2. Д.Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо».
22
Контрольна робота №2. Твір-характеристика персонажа.
23
Чарльз Діккенс (18121870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.
24
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.
25
Сюжет і композиція повісті. (ТЛ) Поглиблення понять про повість. Композиція.
26
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні).
27
Розвиток мовлення №2 (пис.). Написання вітального слова на честь літературного героя.
28
Микола Васильович Гоголь (18091852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі.
29
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.
30
Роль фантастики в повісті.
31
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).
32
Контрольна робота №3. Різнорівневі завдання з теми «Пригоди і фантастика».
Завершення І семестру
33-
34

Антон Павлович Чехов (18601904). «Хамелеон». Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А.П. Чехова. Символічність назви.
(ТЛ) Гумор, іронія, художня деталь, підтекст.
35
А. П. Чехов. «Товстий і тонкий». Діалог як основна форма розкриття сюжету.
36
Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст.
37
Джек Лондон (18761916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі.
38
Характеристика героїв твору. Значення назви оповідання.
39
Описи природи та їхня роль у тексті.
40-
41

Володимир Галактіонович Короленко (18531921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петром Попельським) свого місця у світі. Тема мистецтва.
42
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага й повага до інших.
43
Петро Попельський та Евеліна.
44
Українська природа, народні образи й традиції в повісті.
45
Розвиток мовлення №3(усно). Інсценізація твору  за темою (А.П.Чехов, В.Г.Короленко).
46
Контрольна робота №4. Різнорівневі тести з теми «Людські стосунки».
47
Мацуо Басьо (16441694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. (ТЛ) Хайку.
48
Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.
(3 – 4 хайку напам’ять).
49
Роберт Бернс (17591796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). (Вірш напам’ять).
50
Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).
(ТЛ) Ліричний герой.
51
Виразне читання напам’ять хайку та вірша Р.Бернса «Моє серце в верховині…»
52
Джанні Родарі (19201980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття.
53
Позакласне читання №3. Тургенєв І. С. Вірші в прозі («Горобець», «Собака», «Жебрак»).
54
Контрольна робота №5. Твір-опис за картиною І.Шишкіна «Ранок у сосновому лісі».
55
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». (ТЛ) Поглиблення поняття про фантастику.
56
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.
57
Роберт Шеклі (19282005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві.
58
Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму.
59
Позакласне читання №4. Бредбері Р. «Все літо в один день»
60
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (19072002). Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах.
61
«Міо, мій Міо». Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен.
(ТЛ) Поглиблення понять про повість (повість-казка).
62
Образи головних героїв. Перемога добра над злом.
63
Розвиток мовлення №4(пис.). Переказ епізоду твору.
64
Міхаель Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Недогадія та її мешканці(король, Лукас, пан Ермель, пані Штоцкер) (розділ третій).
(ТЛ) Поглиблення понять про роман (фантастичний роман).
65
Моральні цінності, що стверджуються в романі М.Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» (дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини).
66
К.Нестлінгер «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. (ТЛ) Поглиблення понять про повість (психологічна повість).
67
Конрад і його становлення у світі.
68
Контрольна робота №6. Різнорівневі завдання з теми «Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом».
9. Підсумки (2 години)
69-70
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

Для вивчення напам’ять
  • І.А Крилов (1 байка за вибором учителя та учнів).
  • Р. Бернс. «Моє серце в верховині…»
  • М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня)




уроків зарубіжної літератури на 2017/2018 н. р.
7 клас
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;

резервний час – 6 годин.
№п/п
Дата
Зміст навчального матеріалу
1-2
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів.
(ТЛ) Поглиблення понять про оригінал і переклад. Переспів.
3
Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський). «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билині. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». (ТЛ) Билина, гіпербола.
4
Розвиток мовлення №1(усно). Твір-розповідь з елементами опису за картиною В.Васнецова «Три богатирі».
5
Утілення людських чеснот в образах героїв билин. Елементи фольклору.
6
Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади.
Фольклорні балади. «Король Лір і його дочки». (ТЛ) Балада (фольклорна і літературна).
7
«Як Робін Гуд став розбійником» або «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». Ідеї свободи і служіння народові.
8
Образ народного захисника Робіна Гуда.
9
Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (17591805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.
10
Адам Міцкевич (17981855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича.
11
Символічні образи, елементи фольклору у творі.
12
Роберт Льюїс Стівенсон (18501894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору. (ТЛ) Символ.
13
Позакласне читання №1. О.Пушкін. Балада «Пісня про віщого Олега».
14
Розвиток мовлення №2 (пис.). Відгук на літературну баладу.
15
Контрольна робота №1. Виконання різнорівневих завдань з тем «Вступ», Билини і балади».
16
Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго» (огляд, 3-4 розділи за вибором учителя). В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».
(ТЛ) Поглиблення понять про роман(історичний роман).
17
Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.
(ТЛ) Початкові поняття про художній час, художній простір.
18
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки.
19
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу.
20
Друга світова війна у європейській поезії. Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. К. І. Галчинський. «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте». А. Марґул-Шпербер. «Про назву концтабору Бухенвальд».
21
Б. Ш. Окуджава. «До побачення, хлопчики…».
22
Василь Володимирович Биков (1924–2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті.
(ТЛ) Види й функції пейзажу у творі.
23
Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.
24
Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому.
25
Позакласне читання №2. Л.Уліцька. «Паперова перемога»
26
Контрольна робота №2. Твір на літературну тему.
27
Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання.
28
Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння.
29
Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. Утвердження сімейних цінностей.
30
Редьярд Кіплінг (18651936). Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).
31
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина має залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам). (Вірш напам’ять).
32
Контрольна робота №3. Виконання різнорівневих завдань з теми «Духовне випробування людини».
Завершення І семестру
33
Олександр Сергійович Пушкін (17991837). Дитинство та юність О. С. Пушкіна. Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі. (ТЛ) Поглиблення понять про вірш, образ автора.
34
Олександр Грін (18801932). «Пурпурові вітрила».
(ТЛ) Поглиблення поняття про повість.
35
Основний конфлікт твору (Каперна мрія).
36
Ассоль і Грей.
37
Символіка образу пурпурових вітрил.
38
Поєднання реального і фантастичного в повісті.
39
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання (Р. Бернс («Любов»),
Г. Гейне («Коли настав чудовий май…»).
(Вірш напам’ять за власним вибором)
40
К. М. Симонов («Жди мене…». (Вірш напам’ять)) та інші – 2-3 за вибором учнів і вчителя). Поетизація високого почуття, розкриття його сутності. (ТЛ) Поглиблення понять про вірш, образ автора.
41
Розвиток мовлення №2(пис.). Ідейно-художній аналіз поетичного твору.
42
Виразне читання віршів напам’ять.
43
Контрольна робота №4. Твір на літературну тему.
44
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Едгар Аллан По (18091849) засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».
(ТЛ) Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору.
45
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.
46
Артур Конан Дойл (18591930) — відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих».
47
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.
48
Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.
7. Світова новела (6 годин)
49
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки. О. Генрі (18621910) – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. (ТЛ) Новела.
50
 Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця).
51
Образи дівчат (Сью, Джонсі), їхня динаміка. Особливості художньої мови новели, розповідач.
52
Позакласне читання № 3. Хемінгуей Е. «Кішка на дощі»
53
Видатний англійський фантаст Герберт  Джордж Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики.
(ТЛ) Поглиблення понять про оповідача і розповідача, точку зору.
54
Рюноске Акутаґава (18921927) – майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». (ТЛ) Новела та її різновиди.
55
Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).
56
Розвиток мовлення № 4 (усно). Добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею твору (вивчені твори О.Генрі, Г.Уеллса, Р.Акутагави за темою).
57
Контрольна робота № 5. Різнорівневі завдання з тем «Літературний детектив», «Світова новела».
58
Айзек Азімов (19201992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.
59
Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини.
60
Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.
61
Діана Вінн Джонс (19342011). «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі. (ТЛ) Поглиблення понять про оповідача, розповідача роман, повість, фентезі.
62
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.
63
Значення художнього прийому чаклунства у творі.
Резервні години.
64
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книжки у творі. (ТЛ) Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва.
65
Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів.
66
Позакласне читання №4. Старк У. «Петер і червоний птах»
67
Контрольна робота №4. Різнорівневі завдання  з теми «Сучасна література. Я і світ».
68
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
69
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
70
Література на літо

  • Р. Бернс. «Любов» (або Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…»,
  • К. Симонов «Жди мене…»).
  • Кіплінг «Якщо…»




уроків зарубіжної літератури на 2017/2018 н. р.
8 клас
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;

резервний час – 6 години.
№п/п
Дата
Зміст навчального матеріалу
1
Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки. (ТЛ) Рід літератури, епос, лірика, драма.
2
Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями,  течії, специфіка їхнього розвитку в  різних країнах.  (ТЛ) Початкові поняття про  літературний напрям, літературну течію.
3
Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів. Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності II-I тис. до н. е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед.
(ТЛ) Поглиблення понять про міф, міфологічний образ.
4
Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники.
5
Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей).
6
Новий Заповіт (Євангеліє — 2–3 розділи).
7
Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів.
8
Розвиток мовлення(усно)№1. Твір-опис за картиною на біблійні сюжети.
9
Коран (огляд). Коран – головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.
10
Контрольна робота №1. Різнорівневі завдання з тем «Вступ», «Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури».
11
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі (ідея гармонії тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.).
12
Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Міфи троянського циклу. Паріс викрадає Єлену. Смерть Ахілла. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.).
13
Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. «Іліада» (огляд). Міфологічна основа гомерівського епосу.
(ТЛ) Героїчний епос, віршовий розмір (гекзаметр, пентаметр).
14
 «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140410). Образи Ахілла і Гектора. Порівняльна характеристика образів.
15
«Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470670). Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.  
16
Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей (VII ст. до н.е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція. Сапфо (VIIVI ст. до н.е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань. (ТЛ) Елегія.
17
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми — трагедія і комедія.
Есхіл (бл. 525бл. 456 рр. до н. е.). «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи.
(ТЛ) Трагедія.
18
Публій Вергілій Марон (7019 рр. до н. е.). «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя). Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави.
19
Образ Енея та його значення в композиції твору.
20
Квінт Горацій Флакк (658 рр. до н. е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку. (ТЛ) Ода.
21
Позакласне читання №1. Тема поета і поезії у світовій літературі(Горацій – Жуковський – Пушкін – Рильський).
22
Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору (в межах циклу «Сумні елегії»). Вплив античності на розвиток світової літератури й культури.
23
Контрольна робота №2. Різнорівневі завдання з теми «Античність».
24
Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході.
25
Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан.  Лі Бо (701762). «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, утілення в них краси природи і духовного життя.
26
Ду Фу (712770). «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі описую почуття», «Пісня про хліб і шовк». Звязок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи,  символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину.
27
Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям (бл. 1048після 1122). Рубаї. Лаконізм і  місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості Омара Хайяма.(ТЛ) Рубаї (2 – 3 рубаї напам’ять за власним вибором)
28
Література середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про Роланда» (X ст.) (2-3 розділи за вибором учителя). Історична основа твору й поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система (Роланд, Ганелон, Карл та ін.). Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору.
(ТЛ) Поглиблення понять про героїчний епос (середньовічний).
29
Розвиток мовлення № 2(пис.). Порівняння персонажів «Пісні про Роланда» (Роланд — Ганелон, Карл — Ганелон).
30
Аліг’єрі Данте (12651321). Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання. (ТЛ) Сонет.
31
Позакласне читання №2. Рудакі. Газелі, рубаї, бейти.
32
Контрольна робота №3. Твір на літературну тему («…головне, Що нам дається тут, – життя: пильнуй же!»(Омар Хайям) або «За що можна «…й кров пролити, трупом впасти»?»(за «Піснею про Роланда»)
Завершення І семестру
33
Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури.
34
Франческо Петрарка (13041374). Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя та героїні. (Сонет напам’ять за власним вибором).
35
Утілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки. (ТЛ) Поглиблення поняття про сонет. Катрен, терцет, ямб. 
36
Вільям Шекспір (15641616). Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва. Сонети № 66, 116, 130.  Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. (Сонет напам’ять за власним вибором).
37
Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (описи природи, змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів В. Шекспіра.
38
Розвиток мовлення №3 (пис.). Порівняльний аналіз сонетів Ф. Петрарки та В. Шекспіра, художніх  засобів створення жіночих образів.
39
Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів.  (ТЛ) Поглиблення поняття про трагедію.
40
Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція). (ТЛ) Поглиблення поняття про вічний образ.
41
Проблема життя і смерті. Трактування фіналу.
42
Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь.  
43
Мігель де Сервантес Сааведра (1547-1616). «Дон Кіхот»  I частина (огляд, 2-3 розділи за вибором учителя). Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору. (ТЛ) Поглиблення поняття про роман.
44
Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. «Донкіхотство».
45
Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. (ТЛ) Поглиблення поняття про вічний образ.
46
Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність вічних образів. 
47
Контрольна робота №4. Різнорівневі завдання з теми «Відродження».
48
Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд).
49
Із лірики європейського бароко. Джонн Донн (15721631). «Щоб мучить мене…». Напруга почуттів ліричного героя. Символіка. Поетична мова. 
 (ТЛ) Поглиблення понять про вірш (філософський).
50
Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.
51
Мольєр (16221673). Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво.
(ТЛ) Cатира, сарказм. Поглиблення понять про гумор, іронію.
52
Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич». Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.
53
Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.).
54
Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм).
55
Розвиток мовлення(усно) №4. Складання рецензії, анотації до твору Мольєра «Міщанин-шляхтич», або Інсценізаця уривків комедії Мольєра «Міщанін-шляхтич».
56
Позакласне читання №3. Бунін І. О. «Красуня»
56
Контрольна робота №5. Різнорівневі завдання з теми «Бароко і класицизм».
7. Література XXXXI СТ. У пошуках себе і високого польоту (6 годин)
57
Антуан де Сент-Екзюпері (19001944). Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц». (ТЛ) Притча.  
58
Художні образи.
59
Філософський зміст твору.
60
Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон».  Сюжет твору як філософська метафора людського буття.
(ТЛ) Поглиблення понять про метафору.
61
Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана. Художній конфлікт і можливість його подолання.
62
Алегоричні образи повісті. Ознаки притчі у творі.
(ТЛ) Поглиблення понять про алегорію.
Резервні години.
63
Барбара Космовська (нар. 1958). Художній світ Б. Космовської. «Буба». Ідея поваги й любові до людини.
64
Барбара Космовська. «Буба», «Буба: мертвий сезон». Батьки – діти, діди – онуки. Сімейні цінності у творі.
65
М.Аромштам. «Коли відпочивають янголи». Учителька (Марсем) та її учні: два погляди на один світ.
66
Моральні проблеми  та їхнє осмислення у творі.
67
Контрольна робота №6. Твір на літературну тему.
68
Позакласне читання №4. Парр М. «Вафельне серце» або Старк У. Маленька книга про любов
8. Підсумки (2 години)
69-70
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.

Для вивчення напам’ять
  • Омар Хайям (2-3 рубаї за вибором учня)
  • Ф. Петрарка (сонет за вибором учнів)
  • В. Шекспір (сонет за вибором учнів)

уроків зарубіжної літератури на 2017/2018 н. р.
9 клас
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 58 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 годин;

резервний час – 4 години.
№п/п
Дата
Зміст навчального матеріалу
1
Літературні жанри і стилі.  (ТЛ) Жанр, стиль.
2
 Перехідні явища в літературі.
2. Просвітництво (9 годин)
3
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм).
4
Джонатан Свіфт (1667–1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору. (ТЛ) Композиція.
5
Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Просвітницькі ідеї у творі.
(ТЛ) Поглиблення понять про роман.
6
Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова.
7
Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини.
8
Розвиток мовлення(усно)№1. Твір-характеристика Гуллівера.
9
Йоганн Вольфганг Ґете (17491832). Роль  Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору.
10
Нове розуміння природи у ліриці Й. В. Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король».
11
Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея.     
12
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (17591805). Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу. (ТЛ) Поглиблення понять про оду.
(Ода «До радості» напам’ять)
Позакласне читання №1. Шиллер Ф. «Підступність і кохання»
13
Контрольна робота №1. Різнорівневі завдання з тем «Вступ», «Просвітництво».
14
Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах. Специфіка німецького романтизму і творчість Генріха Гейне (17971856).
15
«Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.).
16
«На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…». Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів.
(Вірш «Не знаю, що стало зо мною…» напам’ять)
17
Джордж Ноел Гордон Байрон (17881824). Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона.
18
Відображення духовного життя особистості та суспільства, історії та культури Європи в поемі «Паломництво Чайльд Гарольда». Герой і автор: схожість і відмінність. Особливості віршової організації поеми (спенсерова строфа). (ТЛ) Поглиблення понять про поему (романтична).
19
Розвиток мовлення № 2(пис.). Написання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом (на прикладі поетичних творів Г.Гейне, Дж.Байрона).


20
ВЗАЄМОДІЯ
РОМАНТИЗМУ І РЕАЛІЗМУ
Олександр Сергійович Пушкін (17991837). Значення творчості О. С. Пушкіна для розвитку російської та світової літератури. Лірика. Провідні мотиви його лірики. Тема призначення мистецтва у віршах митця. «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…»
21
 «До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»), «Я вас кохав…». Тема кохання у віршах митця.(Напам’ять 1 вірш за вибором учителя та учнів).
22
Взаємодія романтизму і реалізму в романі О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін». Реалістичне висвітлення романтичних тем (кохання, відчуження особистості, життя і смерті, розладу мрії та дійсності тощо) і образів (Онєгін — Тетяна, Ленський — Ольга). Традиції світової літератури і культури у творі (вплив Дж. Байрона та ін.).
(ТЛ) Поглиблення понять про роман (роман у віршах,), віршовий розмір.
23
Дзеркальна композиція (лист Тетяни — відповідь Онєгіна — дуель — лист Онєгіна — відповідь Тетяни). Зображення різних сфер життя (історії і сучасності, столиці і провінції, народних звичаїв і кола культурних інтересів суспільства тощо).
24
Художнє новаторство О. С. Пушкіна (у жанрі, мові, авторській позиції, підході до зображення дійсності). Образ автора.
(ТЛ) Поглиблення понять про віршовий розмір. Строфа (онєгінська).
25
Контрольна робота №2. Твір-роздум за творчістю О.Пушкіна.
26
Михайло Юрійович Лермонтов (18141841). Лірика («Сосна», «І нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…»). Мотиви світової скорботи у ліриці М. Ю. Лермонтова. Зв’язок творчості митця із традиціями європейського романтизму (Дж. Байрона, Г. Гейне та ін.). Порівняння віршів «На півночі кедр одинокий…» Г. Гейне й «Сосна» М. Ю. Лермонтова.
(Вірш  «На дорогу йду я в самотині…» напам’ять)
27
Особливості розвитку сюжету й композиції в романі «Герой нашого часу». Зв’язок твору з історичною та духовною атмосферою доби.
(ТЛ) Поглиблення понять про роман (роман філософсько-психологічний).
28
Складність образу Печоріна, його духовна трагедія.
29
Новаторство М. Ю. Лермонтова в жанрі роману.
30
Розвиток мовлення № 2(пис.). Порівняння образів Євгенія Онєгіна і Печоріна.
31
Позакласне читання №2. Гюго В. «Собор Паризької Богоматері»
32
Контрольна робота №3. Різнорівневі завдання з теми «Романтизм».
Завершення І семестру
33
Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом).
34
Оноре де Бальзак (17991850). Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. О. де Бальзак і Україна.
35-36
«Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»).
(ТЛ) Поглиблення понять про оповідання. комедію.
37-38
Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.). (ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр.
39
Розвиток мовлення №3 (пис.). Розгорнута відповідь на питання (за повістю О. де Бальзака «Гобсек»).
40
Микола Васильович Гоголь (18091852). Петербурзький етап життя і творчості письменника. «Ревізор». Творча історія п’єси.
41
Образи чиновників. Образ Хлєстакова та його динаміка.
42
Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси.
43
«Шинель». Цикл петербурзьких повістей: основні теми та проблеми. Побутовий, психологічний і філософський плани повісті «Шинель». Особливості сюжету й композиції. (ТЛ) Поглиблення понять про повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська)
44
Образ Башмачкіна та засоби його створення. Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору).
45
Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі. Тема «маленької людини».
46
Позакласне читання №3. Бальзак О. «Батько Горіо» або Гоголь М. В. «Ніс», «Портрет» (1 за вибором)
47
Контрольна робота №4. Різнорівневі завдання з теми «Реалізм».
48
«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.
(ТЛ) «Нова драма».
49
 Генрік Ібсен (18281906). Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. (ТЛ) Ібсенізм.
50
«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п’єси.
51
Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.
52
Бернард Шоу (18561950). Особливості світогляду Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон».
53
Динаміка образу Елайзи Дулітл.
54
Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.
55
Розвиток мовлення(усно) №4. Складання анкети головного героя або Інсценізація твору (за вивченими творами Г.Ібсена, Б.Шоу)
56
Контрольна робота №5. Різнорівневі завдання з теми «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.».
6. Література XXXXI ст. Життя, історія, культура (7 годин + 1 резервна година)
57
Михайло Опанасович Булгаков. (18911940). «Собаче серце». Українські сторінки життя і творчості М. О. Булгакова. М. О. Булгаков і влада, трагедія митця. (ТЛ) Класична і масова література. Рецензія. Поглиблення поняття про «художність».
58
«Собаче серце» як метафора соціальних експериментів революційної доби.
59-60
Конфлікт натовпу, масової свідомості та інтелекту, культури.
61
 Персонажі-«двійники» (Шаріков Швондер).
62-63
Ерік Вольф Сігел (19372010). «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта.
64
Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі.
Резервні години.
65
Шолом-Алейхем (18591916). «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIXXX ст. Шолом-Алейхем і Україна.
66
Образна система твору. Філософські проблеми. Народний гумор. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва.
67
Контрольна робота №6. Твір на літературну тему.
68
Позакласне читання №4. Сучасна зарубіжна поезія. Унікальність, самобутність, неповторність Едуарда Асадова і його поезії.
8. Підсумки (2 години)
69-70
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.

Для вивчення напам’ять
  • Ф. Шиллер. «До радості»
  • Г. Гейне. «Не знаю, що стало зо мною…»
  • О. С.Пушкін (1 вірш за вибором учителя та учнів)
  • М. Ю. Лермонтов. «На дорогу йду я в самотині…»
  






- 5 кл. Тематичне планування уроків ЗЛ за програмою 2012 р. (зі змінами 2015 р.) 

- 6 кл. Тематичне планування уроків ЗЛ за програмою 2012 р. (зі змінами 2015 р.)

- 7 кл. Тематичне планування уроків ЗЛ за програмою 2012 р. (зі змінами 2015 р.)

- 8 кл. Тематичне планування уроків ЗЛ (до підручника Волощук)

- 9 кл. Орієнтовне планування уроків ЗЛ (за програмою 2005 р.)

- 10 кл. Орієнтовне планування уроків ЗЛ (за програмою 2005 р.)

- 11 кл. Орієнтовне планування уроків ЗЛ (за програмою 2005 р.)

Немає коментарів:

Дописати коментар